Hawaii (1966)
ROBERT URICH FANBOARD
19. März 2024, 10:09:58 *
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
News: Neuer Spenser Roman Robert Urich Biographie - An Extraordinary Life - ab 30.08.2019
 
  Homepage   Übersicht   Hilfe Suche Einloggen Registrieren  

Meine anderen Foren und Homepages
Robert Urich Links Logo Robert Urich Homepage Link Robert Urich Fanpage Link Robert Urich Twitter Link Robert Urich Facebook Link
Seiten: [1]
  Drucken  
Autor Thema: Hawaii (1966)  (Gelesen 1461 mal) Durchschnittliche Bewertung: 2
Spenser
Administrator
Mitarbeiter bei Dan Tanna
*****
Geschlecht: Männlich
Beiträge: 14008


FORENBOSS / ADMINISTRATOR


Profil anzeigen WWW
« am: 29. November 2010, 03:38:34 »

Hawaii is a 1966 American film based on the novel of the same name by James A. Michener. It tells the story of an 1820s Yale University divinity student (Max von Sydow) who, along with his new bride (Julie Andrews), becomes a Calvinist missionary in the Hawaiian Islands.

Premise
The film was based on the book's third chapter From the Farm of Bitterness, which covered the settlement of the island kingdom by its first American missionaries[1].

Needing a Polynesian female for the key role of "Queen Alii Nui of Maui, Malama," the producers hired a native Tahitian for the role. Jocelyne LaGarde had never acted before and could not speak English; however, her screen test showed a powerful presence, and the producers hired a coach to train her phonetically to handle the character's dialog. Of the all-star cast, LaGarde would be the only one to earn an Academy Award nomination and the only one to win a Golden Globe Award. The film was also the highest-grossing film of 1966.


Availability of different versions
The film as originally released ran 189 minutes (including overture, intermission, entr'acte, and exit music). This roadshow version would be issued on VHS and LaserDisc from the best available elements. For general release, it was subsequently cut by UA to 162 minutes and is the one on DVD (as the best elements suitable for DVD came from the general release). Both versions have been broadcast on Turner Classic Movies.





Cast
The principal characters in the film were portrayed as follows:

Julie Andrews as Jerusha Bromley Hale
Max von Sydow as Rev. Abner Hale
Jocelyne LaGarde as Queen Malama
Gene Hackman as Dr. John Whipple
Richard Harris as Capt. Rafer Hoxworth
Carroll O'Connor as Charles Bromley
Manu Tupou as Keoki
Ted Nobriga as Kelolo
Elizabeth Logue as Noelani
John Cullum as Rev. Immanuel Quigley
George Rose as Capt. Janders
Lou Antonio as Rev. Abraham Hewlett
Torin Thatcher as Rev. Dr. Thorn
Michael Constantine as Mason, sailor
Malcolm Atterbury as Gideon Hale
Heather Menzies
Bette Midler also had her first on-screen movie appearance in Hawaii as a ship passenger with no dialogue.


Award wins
Golden Globe Award for Best Supporting Actress - Motion Picture (Jocelyne LaGarde)
Golden Globe Award for Best Original Score - Motion Picture (Elmer Bernstein)

Award nominations
Academy Award for Best Supporting Actress (Jocelyne LaGarde)
Academy Award for Best Cinematography, Color (Russell Harlan)
Academy Award for Costume Design, Color (Dorothy Jeakins)
Academy Award for Best Effects, Special Visual Effects (Linwood G. Dunn)
Academy Award for Original Music Score (Elmer Bernstein)
Academy Award for Best Music, Original Song (Elmer Bernstein (music) Mack David (lyrics) for the song "My Wishing Doll"
Academy Award for Sound (Gordon Sawyer of Samuel Goldwyn Sound Studios)
Golden Globe Award for Best Actor - Motion Picture Drama (Max von Sydow)
Gespeichert

DIE HOMEPAGE ZUM FORUM:
http://robert-urich.jimdo.com/

DAS SIND MEINE ANDEREN FOREN & FANPAGES:
http://tvparadies.net


Spenser:"Es braucht schon einen harten Mann, um ein zartes Hühnchen zuzubereiten
Lucky Singer
Putzhilfe im Hause Urich

Geschlecht: Männlich
Beiträge: 87


Großer Fan


Profil anzeigen E-Mail
« Antworten #1 am: 29. November 2010, 03:47:03 »

Eine wirklich sehenswerter und angenehmer Film über Hawaii. Hatte mir sehr gut gefallen.TV schauen
Gespeichert
Seiten: [1]
  Drucken  
 
Gehe zu:  


Meine anderen Foren und Homepages

RECHTLICHER HINWEIS!
Das Landgericht Hamburg hat im Urteil vom 12.05.1998 entschieden, daß man durch die Aufbringung von Links die Inhalte der gelinkten Seite ggf. mit zu verantworten hat. Die kann - so das LG - nur dadurch verhindert werden, daß man sich ausdrücklich von diesen Inhalten distanziert. Für alle Links auf diesem Forum gilt: Ich, der Eigentümer dieses Forum, betone ausdrücklich, daß ich keinerlei Einfluß auf die Gestaltung und die Inhalte der gelinkten Seiten habe. Deshalb distanziere ich mich hiermit ausdrücklich von allen Inhalten aller gelinkten Seiten auf dem gesamten Forum inklusive aller Unterseiten. Diese Erklärung gilt für alle auf der Homepage tvparadies.net und tvparadies.net/c_m_c (Robert Urich & Spenser Forum) angebrachten Links und für alle Inhalte der Seiten, zu denen Links führen.
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS